Go Back to: All / Field Notes / La Carta / News

Los Santos: The Beginning of a New Adventure

Hello! We are Annabelle, Eleanor, and Daniel, we arrived in Costa Rica and headed directly to the first hotel “El Tucán”, located in the general district of San José. So, we had to put our cell phones away to enjoy the moment more and live the moment of our experience in the Los Santos area.

On the second day, we moved to Cedrela Lodge, a beautiful place full of landscapes and birds. That day we received instructions on the Covid policies and the rules about the program and we were able to meet our roommates. The day was full of learning; we also had new experiences like the blackout in the evening and when we had to have dinner by candlelight. This dinner was romantic in style and we closed the day with the assembly.

The next day we split into two groups to explore the trails of Cedrela, the coffee farm, and the view of the green hills. We were able to climb for an hour through the forest, it was covered with moss and vegetation, and it seemed that there was a different beetle or butterfly in each corner. We then spent the rest of the day talking about cultural humility, photos we can post on social media, and how to best take care of ourselves during our trip. The day went by quickly, we ended the day with the group dinner and a photo shoot on the balcony of the lodge – an enjoyable end to a day of ramping up our Costa Rican adventure.

On day four in Costa Rica, we began our day by having a nutritious breakfast. After breakfast, the team and I took a bus ride to Frailes, a coffee town, where we were welcomed by two host families. They introduced us to a number of coffee plants, from baby sprouts to fifteen-year-old plants. Our tour consisted of the host families giving us a tour of their farms and teaching us about the complex processes. There was a large variety of crops and plants that inhabited the region. We got to try different fruits such as mandarins, sugarcane, sweet lemons, and water apples. Then, we ate lunch and got to sample a cup of coffee made authentically by the families. After a bus ride back to the lodge we participated in Spanish classes and relaxed for the rest of the day. We are looking forward to future activities in order to learn more about the coffee production process!

Los Santos: El inicio de una nueva aventura

¡Hola! Somos Annabelle, Eleanor y Daniel, llegamos a Costa Rica y directamente nos dirigimos al primer hotel “El Tucán”, ubicado en el distrito general de San Jose. Luego, tuvimos que guardar nuestros celulares para disfrutar más el momento y vivir el momento de nuestra experiencia en la zona de Los Santos.

En el segundo día nos transladamos a Cedrela Lodge, un hermoso lugar lleno de paísajes y aves. En ese día, recibimos instrucciones de políticas de Covid, reglas sobre el programa y pudimos conocer a nuestros compañeros de cuarto. El día estuvo lleno de aprendizajes; además tuvimos experiencias nuevas como el apagón de luz de la tarde y donde tuvimos que tener la cena con candelas. Esta cena fue al estilo romántico y cerramos el día con la asamblea.

Al día siguiente, nos dividimos entre dos grupos para explorar los senderos de Cedrela, la finca cafetera y la vista de colinas verdes. Pudimos escalar por una hora através del bosque, esto estaba cubierto de musgos y vegetación, parecía como si había un diferente escarabajo o mariposa a la vuelta de cada esquina. Después, pasamos el resto del día hablando de la humilidad cultural, las fotos que podemos publicar en las redes sociales y como cuidarnos mejor durante nuestro viaje. El día pasó rápido, terminamos el día con la cena grupal y una sessión de fotos en el balcón de Cedrela. Era una marena agradable de terminar nuestro día de diversión.

El cuarto día en Costa Rica, comenzamos nuestro día con un desayuno nutritivo. Después del desayuno, el equipo y yo viajamos en bus a Frailes, un pueblo cafetero, donde fuimos recibidos por dos familias anfitrionas. Nos presentaron varias plantas de café, desde brotes tiernos hasta plantas de quince años. Nuestro recorrido consistió en que las familias anfitrionas nos hicieran un recorrido por sus fincas y nos enseñaran sobre los complejos procesos. Existía una gran variedad de cultivos y plantas que habitaban la región. Pudimos probar diferentes frutas como mandarinas, caña de azúcar, limones dulces y manzanas de agua. Luego, almorzamos y probamos una taza de café auténticamente preparada por las familias. Después de un viaje en autobús de regreso al albergue, participamos en clases de español y nos relajamos por el resto del día. Esperamos futuras actividades para aprender más sobre el proceso de producción del café!

lgomez
Latest posts by lgomez (see all)